Els impulsors de les tecnologies immersives de Catalunya es troben a VNG per cercar i compartir projectes de futur.
Divendres es va celebrar una sessió de treball del laboratori de realitats immersives de Neàpolis, Crea&Play, que va aplegar més de 35 empreses del sector, a banda d’empreses locals. La trobada es va centrar en l’impuls de projectes conjunts amb companyies que atraguin finançament de les diferents administracions, com la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, el Gobierno de España o els fons europeus Next Generation.
Els objectius principals del Crea&Play són crear un ecosistema d’organitzacions i indústries, desenvolupar projectes de realitats immersives, cercar oportunitats de negoci i facilitar l’accés a finançament, entre d’altres.
La regidora d’Empresa i Innovació, Conxi Martínez, destaca la importància de les empreses per consolidar un ecosistema al voltant del laboratori i per crear projectes compartits que puguin accedir a finançament dirigit a la iniciativa públicoprivada. “L’evolució digital que estan patint tots els sectors és un fet, que es veu encara més en el sector audiovisual. En els darrers anys hi ha hagut canvis significatius en tots els àmbits, des de la part més tecnològica fins als models de consum i transmissió”.
Crea&Play està format per quatre laboratoris: l’Holographic lab, coordinat per la Fundació i2Cat, el Creative lab, centrat en l’aplicació de la gamificació i la creativitat als projectes tecnològics i de realitats immersives, l’Audiovisual lab, on es potenciarà la creació de projectes de producció virtual, i l’Immersive Experience lab, que desenvoluparà projectes de realitats immersives i buscarà la implicació de les empreses per crear un ecosistema que faciliti la cerca de finançament i la transferència de coneixement tecnològic.
La regidora aposta perquè el Crea&Play “esdevingui un hub digital que sigui la punta de llança de l’ús i transmissió de les noves realitats que estan sorgint durant els últims anys. Per fer-ho necessitem la col·laboració estreta de les empreses per poder impulsar aquestes iniciatives”. Conxi Martínez destaca que les noves realitats s’estan fusionant amb altres sectors com l’oci, tecnològic, salut, industrial, “avui amb aquesta trobada amb els representants més significatius del sector de la tecnologia immersiva fem un pas important i estratègic per reforçar aquest sector, en el que el nostre projecte pren especial rellevància.”
La trobada va comptar amb la participació d’Aleix Cubells, cap de l’Oficina Next Generation EU d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya, que va explicar les oportunitats de finançament per a les empreses dels fons Next Generation, i la tasca d’acompanyament que ofereix l’Oficina. En aquest marc, des de Neàpolis es va reforçar el paper que pot tenir el laboratori de realitats immersives del Crea&Play, com a facilitador per a les empreses per a la cerca de finançament especialitzat i l’impuls de projectes estratègics.
La segona part de la sessió es va centrar en la participació activa dels assistents a través del treball en quatre grups temàtics: producció audiovisual virtual i videojocs; projectes tech en realitats immersives; aplicació de les realitats immersives a les empreses del sector retail i formació i capacitació en realitats immersives. Com a conclusions, es va identificar l’alt potencial del desenvolupament de projectes del sector immersiu i les oportunitats actuals per finançar aquests projectes. També es va convidar a les empreses a participar de manera permanent en els grups i conformar equips per la presentació de propostes concretes.
La jornada es va tancar amb un networking entre els assistents i una visita al laboratori de realitats immersives, on va ser possible testejar el projecte d’experiències turístiques immersives MedGaims.