Agency of Secrets® – Storytelling vs Storydoing
Agency of Secrets® és una experiència global formada per 10 jocs (digitals i analògics) poden jugar-se de manera independent a Vilanova i la Geltrú, però jugats en conjunt construeixen una narració completa (storytelling), que permet al ciutadà o turista descobrir la història de la ciutat tot visitant-la (storydoing). Així, realitat i ficció es barregen per crear una vivència única a totes les usuàries.
L’etimologia ens diu molt d’aquestes dues paraules en anglès, storytelling (explicar històries) i storydoing (fer històries) , però com contribueixen totes dues a la gamificació de l’experiència Agency of Secrets?
Storytelling, la humanitat s’ha comunicat mitjançant històries des de temps immemorials, generar inclús llegendes d’històries reals i reinventar-les perquè siguin properes quan s’expliquen una i una altra vegada. El contingut narratiu que s’ofereix amb aquestes 10 experiències gamificades, és clau per generar una experiència d’una història fictícia, basada en fets reals, i al mateix temps descobrint Vilanova i la Geltrú en el seu conjunt. S’ofereix a la usuària fantasia, joc i descobriment, gràcies a diferents personatges de misteri, per així generar una experiència memorable a la diferenciada d’altres destins turístics, i que sigui un reflex dels valors i estil de la ciutat.
Alguns dels llocs on els participants podran aprendre històries són: Museu Víctor Balaguer, Casa Papiol, Museu del Ferrocarril, Casc antic, Mercat, Espai Far, Passeig del Carme, els Búnkers, …
Storydoing és una evolució de l’storytelling que va més enllà amb el seu contingut experiencial, és allò que viu des del punt de vista de la usuària i es basa en el fet real, reptes, participació en grup, moments d’incertesa, connexió amb el territori i lògica per avançar en el joc. El global de l’experiència abasta el següent:
- 35 km en rutes
- 267 enigmes per resoldre
- 460 ítems d’interès culturals.
Ja no es tracta sols d’explicar la història del municipi, es vol implicar el públic de forma amigable i proposar-li de passar de ser espectador passiu a protagonista actiu amb un paper clau en l’Agència dels Secrets. A més, aquests jocs jugats en grup generen comunitat i fan que sigui més fàcil pels turistes tenir un lligam més pròxim a la ciutat per nous públics locals i internacionals
S’entén doncs el storydoing (fer) com l’evolució lògica del storytelling (explicar), un cop la usuària s’ha implicat en l’experiència i no sols és una consumidora sinó que alimenta la seva vivència personal; en aquest cas, la gamificació és la metodologia motivacional utilitzada.
L’app Agency of Secrets® és l’eina gestora del global d’activitats disponibles, que permet saber els jocs que hi ha, on estan ubicats i què cal fer per a jugar-los. Mitjançant el sistema de geolocalització et portarà al punt d’inici de cada un d’ells, et permetrà dur un recompte dels casos ja jugats i, amb la resolució de cada un d’ells, s’obtindran recompenses dins la mateixa app. Les recompenses desbloquejar-les cada cop que s’acaba un dels jocs consisteixen en tres categories: narrativa, avatars i customització i continguts històrics.
Teniu més informació del llançament en el següent enllaç: