L’empremta digital, la matèria primera del Big Data per construir coneixement sobre els nostres hàbits gustos i tendències

L’empremta digital, la matèria primera del Big Data per construir coneixement sobre els nostres hàbits gustos i tendències

L’empremta digital, la matèria primera que nodreix Big Data per construir coneixement sobre qui som,  els nostres hàbits, que ens agrada fer i que voldrem fer en el futur

Al desembre, nou Curs al Campus de la Mediterrània d’Introducció a R, visualització gràfica i Big Data.

La informació en forma de dades que s’obté del nostre rastre digital quan naveguem i operem a la xarxa són la matèria primera que nodreix el Big Data. El processament d’aquestes dades, estructurades o no, així com les metadades permet obtenir una imatge de qui som, com ens comportem, quin són els nostres gustos, preferències i hàbits de consum, culturals, de lleure, salut i fins i tot arribar a predir que farem o com ens comportarem en el futur.

Quan fem una compra a Amazon, en pagar amb qualsevol targeta de crèdit al supermercat, quan embarquen en un avió, enviem un paquet per missatgeria, quan utilitzem els dispositius de geolocalització del cotxe  i també quan publiquem als nostres perfils de les xarxes, ens recepten un medicament, fem servir una apliació o passem la lectura dels consums de gas i llum estem deixant una empremta perfectament traçable.

L’obtenció de dades arriba des de les més curioses vies. Els dissenyadors de vehicles ja estan incorporant sensors als pneumàtics i sistema de suspensió dels turismes el registre de l’activitat d’aquests sensors permet fer una mapa de l’estat de les vies on circula aquest vehicle i aquestes dades es comercialitzen als municipis perquè puguin fer el manteniment dels carrers estalviant-se tota la despesa i recursos per a la inspecció sobre el terreny.

La tecnologia permet processar tot el conjunt d’informació i transformar-la en coneixement i el Big Data es perfila com un dels instruments més efectius per generar informació, i informació valuosa al redós dels nostres comportaments presents i futurs. Aquesta capacitat predictiva fa que sigui una eina molt llaminera per a les empreses i, ara mateix,  un dels perfils professionals mes demandats.

 

De tot això tractarà el curs d’Introducció a R, visualització gràfica i Big Data.

que el Campus Universitari de la Mediterrània prepara entre l’11 i el 20 de desembre vinents. Josep Anton Mir Tutusaus, doctor de la Universitat Autònoma de Barcelona al Departament d’Enginyeria Química, Biològica i Ambiental serà l’encarregat d’impartir-lo.

 

El curs s’ha dissenyat com a forma d’introduir els participants en els conceptes clau del Big Data: que és? La importància de les bases de dades, com fer les preguntes adequades i presentar les eines que ens permetran respondre-les. El curs oferirà també les claus per a l’ús d’algunes de les principals eines com els programaris R i RStudio i com programar en aquest llenguatge.


Informacions i inscripció aquí.

Twitter - Últimes interaccions