Taller pràctic: Què fer per reeducar l’escriptura disgràfica?

Conferència del Campus de la Mediterrània

Taller pràctic del Campus de la Mediterrània: Què fer per reeducar l’escriptura disgràfica?

 

Quan: del 16 al 23 de maig

Horari: de 18a 20 h.

Lloc: Neàpolis

Qui: Ana López López, Titular i Directora del Gabinet de Grafologia Aplicada + grafo des de fa 8 anys. Diplomada en Grafopsicologia infantil i educativa. Grafoanalista Reeducadora de l’escriptura. Màster en Intervenció en Dificultats de l’Aprenentatge. Diplomada en Perícia Cal·ligràfica Judicial.

Preu: 50€, 25e per a persones empradronades a Vilanova i la Geltrú

Inscripcions en aquest enllaç

Desripciò del curs:


La Grafopsicologia infantil i adolescent és una branca de la Grafologia orientada a l’estudi de la maduresa grafomotriu i a la reeducació de l’escriptura.

Les alteracions gràfiques en les escriptures infantils i adolescents són el mal de cap de pares i mestres, sense oblidar-nos dels propis nens. Els adults exigim una bona lletra als nostres nens i nenes però... què fer per a que escriguin bé i sense esforç per al nen/a?. Aquestes entrebancs dificulten la bona marxa del curs escolar i la autoestima de l’alumne.

És fonamental conèixer quines alteracions gràfiques estan íntimament relacionades amb l’escriptura pre-disgràfica i com evitar arribar a la disgrafia.

En la reeducació grafoescriptural estan implicades tècniques grafològiques que ajuden a interioritzar el moviment gràfic i la seva direccionalitat, aprenent a lligar la lletra de manera fàcil i clara. Es treballen els hàbits d’escriptura, els quals estan íntimament relacionats amb l’escriptura disgràfica.

Programa


• Concepte, tipus i grau de Disgrafia
• Escriptura pre-disgràfica
• Alteracions gràfiques i signes d’alarma en l’escriptura infantil
• Hàbits d’escriptura. Implicacions en l’edat d’aprenentatge
• Model cal·ligràfic pros i contres en escriptures disgràfiques
• Educació i reeducació de l’escriptura
• Tècniques i estratègies de reeducació

Objectiu: Donar a conèixer les alteracions gràfiques presentes en escriptures pre-disgràfiques i disgràfiques . Informar de la importància en la reeducació de l’escriptura dels hàbits adequats durant l’acte escriptural. Descriure les alteracions gràfiques i els signes d’alarma que hi són presents en l’escriptura infantil i com reeducar-la. Comunicar de la importància del moviment gràfic, del ritme i de la direccionalitat de la lletra en la reeducació. Transmetre tècniques i estratègies per a la reeducació grafoescriptural.

Twitter - Últimes interaccions