Sessió immersiva en Design Thinking a Neàpolis per a empresaris que busquen incorporar processos d'innovació

Taller del col·lectiu Entrepreneurs, Startups & Business Owners Penedès Garraf Anoia

Sessió de treball immersiva en Design Thinking a Neapolis per a empresaris locals que busquen incorporar processos d’innovació als seus negocis

 Neàpolis acull aquesta jornada/taller convocada pel col·lectiu Entrepreneurs, Startups & Business Owners Penedès Garraf Anoia

 El col·lectiu Entrepreneurs, Startups & Business Owners Penedès Garraf Anoia, un grup d’empresaris, impulsors de start-ups i inversors ha convocat per al pròxim dijous, 25 d’abril a dos quarts de vuit del vespre una trobada a l’auditori de Neàpolis per a una sessió de treball immersiva en la metodologia Design Thinking.

 La sessió de treball és gratuïta però cal inscripció prèvia a https://www.meetup.com/es-ES/Emprenedors-Penedes-Garraf/events/260477167/. El taller serà conduit per Manel Fabrega, Human-centered Designer especialitzat en service design, experience design i research design. Fàbrega compta amb estudis en Multimèdia, Publicitat i Disseny de productes digitals i més de 10 anys d’experiència en agències, empreses, start-ups i ONGs d'Espanya i Alemanya on ha treballat per incorporar pràctiques i processos Human-centric relacionats amb les noves tendències per canviar la cultura empresarial i corporativa, la gestió del talent, dels equips inter-generacionals i la incorporació de la tecnologia com a eina d’impuls i creixement en el context de l’empresa.

Situar al capdavant de les estratègies d els projectes emprenedors i de negoci les necessitats, requeriments i expectatives dels usuaris i consumidors dels productes, béns o serveis que aquestes empreses ofereixen és el que hi ha a la darrera del Design Thinking. Aquesta metodología s’ha estès com una nova forma de procediment que obre la porta a plantejar solucions innovadores i possibilita millorar els escenaris de futur de les empreses que incorporen aquesta nova visió i manera de treballar.

Els orígens del Design Thinking se situen a la dècada dels 70 a la universitat nordamerciana d’Standford. La seva eclosió global es va produir pels volts del 2008 amb la publicació al Harvard Bussines Rewiew d’un article de Tim Brown que establia la seva dinàmica d’actuació. Brown ha esdevingut des de la seva consultora IDEO un dels principal promotors d’aquest procés que s’inspira en la manera què els dissenyadors de productes pensen les seves creacions centrant-se sobretot en la funcionalitat i la resolució de les necessitats reals dels consumidors finals d’aquell objecte o producte dissenyat. El seu potencial rau a ser un procés que és capaç d’oferir solucions innovadores per la qual cosa ha trobat un camp adobat per testar la seva ampliació en qualsevol etapa d’un procés productiu o fins i tot en la definició de models de negoci. La metodologia s’ha demostrat molt eficient en àmbits molt diversos.

De forma molt resumida en aquest procés cal tenir present les necessitats reals del client i establir lligams d’empatia amb aquestes, en segon terme cal emmarcar clarament els problemes o reptes a resoldre i fixar objectius a assolir. Tot seguit cal pensar en les solucions als reptes plantejats. La materialització d’aquestes solucions sol fer-se des de la creació de prototips o, en una forma més abstracta, la forma com es materialitzen o esposen en pràctica les idees prèviament pensades com a potencials solucions. En darrer terme aquests prototips o maneres de fer s’han de provar situant aquest escenari/laboratori en la realitat i permetent als usuaris fer la prova i avaluació dels resultats

Com a dinàmica de treball es planteja com un espai de treball en equip, es solen buscar espais que propiciïn un entorn inspirador i són comunes eines de comunicació simples i visuals, retoladors de colors, notes adhesives, càmeres fotogràfiques, ja que la imatge i el seu rol evocador seran fonamentals per provocar o induir l’aparició de noves idees. Es demana que els equips de treball siguin heterogenis per aconseguir la suma del nombre més gran de visions diferencials sobre les matèries a tractar. En darrer lloc la predisposició dels integrants a obrir les seves ments a aquesta dinàmica requereix combinar la curiositat i l’observació, reduir apriorismes i judicis previs, canviar la visió del error com una fita negativa sinó com una oportunitat d’aprenentatge i canvi i mantenir una actitud positiva i optimista .

El programa del taller inclou:

1. Que és Design Thinking i com pots començar a aplicar-lo en un projecte a la teva empresa l'endemà.

2. Com saber que volen els teus consumidors i quines són les seves necessitats.

3. Repassarem i treballarem junts algunes de les pràctiques més utilitzades en Design Thinking com: entrevistes, enquestes, contextual observation, mapes d'empatia, Personas vs. Proto-personas, Customer Journey Maps i Sponsor Users.

4. I per acabar aprendràs que és Human-centered Design i per què és important.

 


 

 

 

Twitter - Últimes interaccions